Regulamin
I. Informacje ogólne, kontakt
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem [www.barberstuff.pl] (dalej „Sklep”), prowadzonego przez podmiot PHU Vitom Jan Trzebiatowski w spadku, ul. Podjazd 4 m 3 Gdańsk 80-542, Nip 5831178826, który jest również administratorem danych osobowych Klientów Sklepu, czyli osób fizycznych, osób prawnych dokonujących zakupu w Sklepie (dalej ,,Klient’’).
- W Regulaminie opisane są zasady dokonywania zakupów towarów zaprezentowanych w Sklepie („Towary”) oraz innych usług opisanych w Regulaminie.
- Informacje o Towarach, które można kupić w Sklepie są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa, w szczególności art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie znaki towarowe i nazwy firmowe, zdjęcia, projekty, lay-out Sklepu, opisy produktów i inne jego elementy objęte są prawami autorskimi i nie mogą być bez zgody Sklepu kopiowane lub w jakikolwiek sposób wykorzystywane do własnych celów.
- Kontakt ze Sklepem jest możliwy za pośrednictwem:
- adresu e-mail: kontakt@barberstuff.pl,
- telefonu: +48 513485844,
- adresu pocztowego: PHU Vitom Jan Trzebiatowski w spadku ul. Podjazd 4 m 3, Gdańsk 80-542.
II. Zasady korzystania ze Sklepu i zawierania umowy sprzedaży Towarów
- Należy zapoznać się z Regulaminem, a przed złożeniem zamówienia należy zaakceptować jego treść. Bez akceptacji Regulaminu nie będzie można nabywać Towarów lub korzystać z innych usług za pośrednictwem Sklepu.
- Informacje, które podaje Klient w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sklep może odmówić realizacji zamówienia, w przypadku, gdy podane dane są na tyle niedokładne, że uniemożliwiają realizacje zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie przesyłki. Przed odmową realizacji zamówienia Sklep podejmie próbę kontaktu w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
- Sklep dokłada starań, aby korzystanie przez Klienta ze Sklepu było sprawne i bezpieczne. Sklep działa zgodne z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa w tym przedmiocie.
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem opisanym w Regulaminie – korzystanie z funkcjonalności Sklepu w jakimkolwiek innym zakresie niż określony w Regulaminie jest zabronione.
III. Zamawianie Towarów.
- W Sklepie Klient może dokonywać zakupów Towarów oraz korzystać z usług świadczonych przez Sklep na zasadach opisanych w Regulaminie.
- Zamówienia w Sklepie można składać całą dobę, jednak zamówienia złożone w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta) będą realizowane w najbliższy dzień roboczy.
- Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się między innymi informacje o właściwościach towaru, jego cenie, oraz materiale, z którego jest wykonany.
- Zamawiając Towar, Klient dokonuje jego wyboru, a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje oraz liczbę sztuk zamawianych Towarów.
- Wszystkie Towary oferowane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi. W wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.
- W przypadku braku danego towaru w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Sklep może odmówić zawarcia umowy sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.
- W przypadku niezależnego od Sklepu braku możliwości doręczenia złożonego zamówienia do wskazanego przez Klienta punktu odbioru (spowodowanej np. niedostępnością wybranego punktu, czy przekroczeniem gabarytu paczki) Sklep zastrzega możliwość wykorzystania w celu doręczenia przesyłki danych podanych do rachunku lub innego adresu alternatywnego, jeżeli został podany przy składaniu zamówienia.
IV. Jak kupować w sklepie internetowym – szczegółowa instrukcja
- Po wybraniu przez Klienta danego Towaru, należy kliknąć ikonę „Dodaj do koszyka”.
- Produkt zostaje przeniesiony do koszyka, który jest widoczny w prawym górnym rogu strony. Po wybraniu opcji „Do kasy”, uruchomi się strona, gdzie należy wprowadzić dane Klienta niezbędne do zrealizowania transakcji i wysyłki zamówionego Towaru.
- Po wybraniu sposobu dostawy i wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych (w tym ewentualnie danych do faktury), należy dokonać płatności.
- Klient potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- W przypadku nieotrzymania zapłaty online przez Sklep zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
- Na każdym etapie składania zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca, uznaje się za anulowane i nie zostanie ono zrealizowane.
- Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
- Sklep może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Klienta nr telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub we wszelkich innych kwestiach związanych z zamówieniem.
V. Ceny
- Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
- Do ceny Towaru doliczany jest koszt przesyłki.
- Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i Sklep. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych Towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez Sklep zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
- Sklep zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
VI. Sposób dostawy i czas realizacji zamówienia
- Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski.
- Jeżeli wybrany towar jest dostępny, a Klient wybrał dostawę pod wskazany adres, to czas dostawy wynosi od 1 do 5 dni roboczych od dnia skutecznego złożenia zamówienia. Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Czas dostawy może ulec wydłużeniu, w szczególności w okresach wyprzedaży lub akcji specjalnych.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpływie 100% należności za zamówienie, od tego też momentu należy liczyć termin, w ciągu którego Towar zostanie przekazany Klientowi.
- Dostarczaniem zamówień zajmuje się wybrana przez Sklep firma kurierska.
VII. Odstąpienie od umowy
- Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. zwrot towaru).
- Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia (inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta) weszła w posiadanie Towaru.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa Sklepowi pisemnie jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, pocztą na adres: PHU Vitom Jan Trzebiatowski w spadku ul. Podjazd 4 m 3, Gdańsk 80-542.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia przed upływem 30 dniowego terminu, o którym mowa w punkcie 2 powyżej.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sklep zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Klienta, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowana o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt 7 poniżej.
- Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Skalp może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Towaru.
- Towar należy odesłać na adres: PHU Vitom Jan Trzebiatowski w spadku ul. Podjazd 4 m 3, Gdańsk 80-542, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sklep o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Zwrot Towaru może zostać dokonany na koszt Klienta za pośrednictwem wskazanego przez Sklep przewoźnika lub dowolnej wybranej przez Klienta metody.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
VIII. Reklamacje
- Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, w stanie nadającym się do użytku zgodnego z ich przeznaczeniem. Sklep odpowiada za zgodność Towaru z umową.
- Każdy Towar kupiony w sklepie internetowym [www.barberstuff.pl] może być reklamowany, w przypadku gdy Klient stwierdzi, że jest on niezgodny z umową, jeżeli ta niezgodność ujawni się w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.
- Klient może żądać naprawy reklamowanego Towaru bądź wymiany na nowy – zgodnie z umową. W przypadku gdy wybrany przez Klienta sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z umową okaże się niemożliwe bądź związane z nadmiernymi kosztami dla Sklepu – Sklep może doprowadzić Towar do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę w miejsce wymiany bądź przez wymianę w miejsce żądanej przez Klienta naprawy.
- W przypadku, gdy zarówno naprawa, jak i wymiana Towaru okażą się nieskuteczne, Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub żądać obniżenia ceny reklamowanego Towaru.
- Mając na uwadze wygodę Klienta Sklep oferuje, ponad uprawnienia wskazane w punkcie 3 powyżej możliwość – odstąpienia od umowy jako trzecie, dodatkowe uprawnienie Klienta związane z niezgodnością Towaru z umową, które może zostać zgłoszone przy pierwszej reklamacji Towaru. Prawo odstąpienia Klient może wykonać w terminie dwóch lat od dnia wydania towaru. Zapis ten pozostaje bez wpływu na ustawowe uprawnienia konsumenta związane z niezgodnością towaru z umową.
- Reklamację można złożyć drogą pocztową na adres e-mail kontakt@barberstuff.pl. Należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia.
- Sklep rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia, poprzez wiadomość e-mail bądź sms.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Klient otrzyma zwrot należności za Towar oraz zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do Sklepu – po uprzednim przesłaniu kopii/skanu dowodu ich poniesienia na adres e-mail wskazany w punkcie 6 powyżej.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.
IX. Wystawienie faktury
- W przypadku żądania wystawienia faktury Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych do faktury przez Klienta.
- W przypadku faktur korygujących, niniejszy Regulamin stanowi dokumentację uzgadniającą warunki korekty w rozumieniu przepisu art. 29a ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i akceptację ze strony klienta, iż momentem zmniejszenia kwoty VAT naliczonego w rozliczeniu za dany okres jest moment wystawienia faktury korygującej przez Sklep. Sklep wystawia fakturę korygującą z chwilą zwrotu towaru do Sklepu, co stanowi spełnienie warunków do wystawienia faktury korekty.
X. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sklep jako administratora danych osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia zawarcia umowy sprzedaży.
- Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w serwisie internetowym.
XI. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sklep zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sklepem a Konsumentem, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.